DIGITALNOM APLIKACIJOM DO REKONSTRUISANJA ŽIVOTA SREDNJOVEKOVNIH VLADARKI

U subotu, trećeg avgusta od 18 sati, u Narodnom muzeju Kruševac biće predstavljen projekat kojim će se uz pomoć digitalne aplikacije, prikazati život, delovanje, životni prostor i predmeti vezani za pet izabranih žena – srednjovekovnih vladarki sa prostora Zapadnog Balkana.

Na osnovu istraživanja pisanih izvora i vizuelnog materijala napravljeni su scenariji za igrani segment VR aplikacije, kao i kostimi u cilju oživljavanja pet žena vladarki. U sklopu digitalnih narativa vladarke se predstavljaju i govore o svojim životima i vladavini u prostoru 3D rekonstruisanih izabranih istorijskih mesta, a napravljena je i video-igra koja omogućava putovanje kroz različite zemlje Zapadnog Balkana i srednjovekovne priče njihovih vladarki, kojima korisnik pomaže da reše zadatke nalaženja izgubljenih predmeta kako bi uspešno izvršile svoju vladavinu.

Kneginja Milica Hrebeljanović svoju priču govori iz srednjovekovnog Kruševačkog grada i manastira Ljubostinja, u kojem je provela poslednje dane svoga života kao monahinja Evgenija. Ona govori o svojoj moralnoj dilemi da preda zemlju mađarskom kralju Žigmundu ili sačuva državu, dajući svoju kćer Oliveru za ženu osmanskom sultanu Bajazitu. Kneginja Milica izabrana je da bude jedna od srednjovekovnih vladarki prikazana u aplikacijama upravo zbog značaja koji je imala u srpskoj srednjovekovnoj državi krajem 14. i početkom 15. veka.

Arheološki institut Beograd kao partner u projektu iz tog razloga uključio je Narodni muzej Kruševac u projekat kao mesto gde će se aplikacija biti dostupna za korišćenje. Ovim projektom ukazuje se na važnost ženskih figura u istoriji i nasleđu.

Projekat SHELeadersVR – Life and environment of Women Leaders in Western Balkans History in Virtual Reality (2022–2025) se sufinansira iz programa Kreativna Evropa Evropske Unije i objedinjuje partnere iz Bosne i Hercegovine, Irske, Crne Gore i Srbije, zajedno sa stručnjacima iz Severne Makedonije i Albanije. Koordinator projekta je Udruženje za digitalizaciju i informatizaciju kulturne baštine DIGI.BA, a partneri su NOHO Limited, Dablin, Arheološki institut, Beograd, Narodni muzej Crne Gore, Podgorica, Sarajevska škola (Univerzitet) za nauku i tehnologiju i stručnjaci, informatičari iz istraživačke laboratorije Sarajevo Graphics Group i Univerzitet u Sarajevu — Elektrotehnički fakultet.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *